0 Your Handlekurv

Retur/bytterett

Vi forholder oss i henhold til Kjøpsloven. Denne sier blant annet at du ved forbrukerkjøp har 14 dagers angrefrist på varer erhvervet gjennom postordre eller over nettet. Alle varer som er defekte ved mottak eller liknende, erstattes selvsagt ved retur av varen i henhold til produsentens garanti.

-Varer som sendes i retur må være ubrukte!

-Benytt det medfølgende angrerettskjemaet

-Returporto for varer som sendes i retur dekker kunden selv

-Ved bytting dekker kunden selv returporto, mens vi dekker utsendelse av den nye varen 

-Rett til å angre har kun privatpersoner og pakken må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven §25
 

Uavhentede pakker:
Uavhentede pakker blir fakturert et gebyr på kr 400,-. Dette er for å dekke porto og returporto av pakkene, samt arbeid med kreditering og innføring på lager igjen. Rett til å angre har kun privatpersoner (ikke bedriftskunder), og pakken må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven §25.


Reklamasjon:
Dersom returen gjelder defekte varer, gjelder selvsagt returretten som for forbrukerkjøp, ved at varen erstattes uten kostnad for kjøper.

Reklamasjoner sendes som regel til leverandøren, og i den sammenheng er det viktig at produktet er rengjort før det returneres til oss. I noen tilfeller vil det være vanskelig å vurdere reklamasjonen så lenge produktet ikke er rent, og da hender det at leverandøren sender varen i retur uten å behandle saken.

Hvordan returnerer jeg pakken?
Fyll ut det medfølgende angrerettskjemaet. Husk at det er du som er ansvarlig for sendingen når du sender pakken i retur. Returpakker skal ikke sendes i postoppkrav, og det er lurt å sende varen som Norgespakke eller Bedriftspakke slik at sendingen er sporbar.

Returadresse:
Jentesport AS
Møllergata 8
0179 OSLO